Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj „VOP“ alebo „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti medzi poskytovateľom služieb AMBIENTES rental s. r. o. a zákazníkmi (ďalej aj „klient“) pri krátkodobom nájme hnuteľných vecí prostredníctvom webovej stránky www.ambientesrental.sk. Zmluvné vzťahy sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky a ak je zákazníkom spotrebiteľ, osobitnými predpismi na ochranu spotrebiteľa. Tieto VOP sa uplatnia, pokiaľ si zmluvné strany písomne nedohodnú inak; zákonné práva zákazníka tým nie sú dotknuté.
Identifikačné údaje poskytovateľa:
Obchodné meno: AMBIENTES rental s. r. o.
Sídlo: Konopná 5, 900 25 Chorvátsky Grob
IČO: 52 316 599
Nie je platiteľ DPH.
E-mail: rental@ambientes.sk
Telefón: +421 903 251 326
Sklad (osobný odber a vrátenie): Štúrova 4, 900 27 Bernolákovo
Ďalej len „poskytovateľ“ alebo „prenajímateľ“.
Tieto obchodné podmienky platia pre zmluvy o prenechaní hnuteľných vecí do nájmu, ako aj pre všetky súvisiace zmluvy o dodávkach a službách poskytovaných klientom v súvislosti s nájmom vecí. Odchylné ustanovenia dojednané stranami v zmluve majú prednosť pred obchodnými podmienkami.
Odoslaním objednávky vyjadruje klient súhlas s týmito obchodnými podmienkami.
Tieto VOP sa stávajú pre poskytovateľa záväznými dňom ich zverejnenia a pre klienta okamihom objednania služby.
II. Uzavretie zmluvy
Zmluva o nájme vzniká odoslaním objednávky klientom a jej potvrdením prenajímateľom. Objednávku je možné vytvoriť výlučne prostredníctvom webovej stránky www.ambientesrental.sk.
Objednávka je po odoslaní nezáväzná a bude zo strany prenajímateľa potvrdená e-mailom. Následne bude vystavená zálohová faktúra vo výške 30% z celkovej ceny objednávky, so splatnosťou 3 dni.
V prípade neuhradenia zálohy v stanovenej lehote má prenajímateľ právo zrušiť predbežnú rezerváciu tovaru.
Uhradením zálohovej faktúry sa zmluva stáva účinnou a záväznou pre obidve strany. Poskytovateľovi vzniká záväzok poskytnúť klientovi na dočasné užívanie predmet nájmu a klientovi vzniká záväzok zaplatiť za zapožičané veci odplatu /nájomné/.
Zvyšných 70 % z celkovej ceny objednávky je klient povinný uhradiť podľa predchádzajúcej dohody, najneskôr pred jej prevzatím.
Klient je taktiež povinný pri prevzatí tovaru uhradiť peňažnú zábezpeku (kauciu) na zabezpečenie pohľadávky prenajímateľa na náhradu škody na prenajatom tovare vo výške 50 EUR. Pri vrátení kompletného a nepoškodeného tovaru bude kaucia v plnej výške vrátená.
III. Dodacie podmienky
Tovar je v závislosti od jeho povahy a veľkosti doručovaný klientovi nasledovným spôsobom: - Veľkorozmerný inventár doručuje prenajímateľ vlastnou dopravou, na základe individuálnej dohody e-mailom alebo telefonicky. - Menší inventár si zákazník vyzdvihuje osobne v sklade na Štúrovej 4 v Bernolákove.
Cena dopravy sa vypočítava individuálne podľa miesta dodania a rozsahu objednávky.
Vrátenie inventáru prebieha rovnakým spôsobom, ako bol prevzatý (osobne alebo dopravou zabezpečenou prenajímateľom).
Prevzatie a vrátenie tovaru prebieha počas otváracích hodín skladu, ktoré sú uvedené na webovej stránke poskytovateľa.
Vyzdvihnutie alebo vrátenie tovaru mimo otváracích hodín je možné po dohode; klientovi bude účtovaný poplatok 30 €.
IV. Trvanie nájmu
Cena uvedená pri tovare platí za celý prenájom, nie za deň.
Štandardná dĺžka prenájmu je 2 až 4 dni.
Ak nie je medzi zmluvnými stranami dohodnuté inak, platí: - Pri víkendových akciách sa inventár vyzdvihuje vo štvrtok a vracia v pondelok. Ak dopravu zabezpečuje prenajímateľ, tovar sa štandardne doručí v sobotu a vyzdvihne v nedeľu. - Pri akciách počas pracovného týždňa sa inventár vyzdvihuje alebo doručuje deň pred akciou a vracia najneskôr nasledujúci deň po skončení akcie.
Iné doby prenájmu sú možné na základe individuálnej dohody.
V prípade nedodržania dohodnutého termínu vrátenia má prenajímateľ právo uplatniť si zmluvnú sankciu alebo účtovať poplatok za predĺženie prenájmu vo výške 50% ceny nájmu za každý deň omeškania.
V. Storno a zrušenie objednávky
A/ Odstúpenie od zmluvy zo strany klienta
Klient má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením - t. j. pred uhradením zálohy.
Klient má právo zmeniť rozsah objednávky najneskôr do 21 kalendárnych dní pred dohodnutým termínom. Pri znížení o viac ako 10 % v období od 20. až do 8. dňa pred termínom je prenajímateľ oprávnený účtovať 50 % z ceny znížených položiek. V posledných 7 kalendárnych dňoch pred termínom nie je možné objednávku znižovať; ak by k zníženiu napriek tomu došlo, bude účtovaná úplná cena znížených položiek (100 %). Dôvodom je znemožnenie opätovného prenájmu a vzniknutá prevádzková strata.
B/ Odstúpenie od zmluvy zo strany poskytovateľa
Prenajímateľ môže od zmluvy odstúpiť, ak objednávka nebola záväzne potvrdená, t. j. nebola uhradená záloha v plnej výške.
Prenajímateľ môže odstúpiť v prípade vzniku prekážok, ktoré nemohol ovplyvniť a ktoré znemožnili splnenie záväzkov alebo z dôvodov vyššej moci. V takom prípade poskytovateľ o nemožnosti plnenia okamžite informuje klienta a uhradenú zálohu v lehote 14 dní vráti.
Prenajímateľ si vyhradzuje právo zrušiť časť rezervácie v prípade, ak dôjde k poškodeniu inventáru v krátkom čase pred jeho odovzdaním a nie je možné zabezpečiť primeranú náhradu.
VI. Práva a povinnosti zmluvných strán
Prenajímateľ je povinný odovzdať predmet nájmu v dohodnutom množstve, termíne a stave, ktorý umožňuje jeho riadne použitie na určený účel.
Klient berie na vedomie, že prenajímaný inventár nie je nový a môže niesť bežné známky používania, ktoré však nemajú vplyv na jeho funkčnosť alebo vhodnosť na dohodnutý účel.
Prenajímateľ je povinný zabezpečiť dodanie a vykládku veľkorozmerného inventáru na dohodnuté miesto a v dohodnutom čase, ak bola takáto služba objednaná.
Klient je povinný skontrolovať tovar hneď pri preberaní a v prípade zisteného nesúladu s objednávkou je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť prenajímateľovi. V prípade preukázanej vady má klient právo: - na výmenu poškodenej položky, ak je to možné, - na primerané zníženie ceny nájmu, - prípadne na vrátenie časti nájomného, ak nebolo možné predmet nájmu vôbec využiť. Klient je povinný svoje práva uplatniť najneskôr do skončenia dohodnutej doby nájmu.
Klient je povinný používať prenajatý tovar výlučne na účel, na ktorý je určený a nakladať s ním tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu, strate alebo znehodnoteniu. Klient zodpovedá za škodu na prenajatom tovare spôsobenú stratou, poškodením alebo zničením.
Klient sa zaväzuje ponechať prenajatý inventár v pôvodnom stave a nevykonávať na ňom žiadne úpravy, opravy ani iné zásahy.
Prenajímateľ má právo na náhradu škody na prenajatom tovare, a to vo výške uvedenej na dodacom liste.
Klient je povinný predmet nájmu vrátiť prenajímateľovi v dohodnutý deň a čas, ktorý si zmluvné strany dohodnú. Za oneskorené vrátenie zapožičaného tovaru je prenajímateľ oprávnený uplatniť zmluvnú pokutu vo výške 50 % ceny nájmu za každý deň omeškania.
Klient je povinný vrátiť inventár v obaloch, v ktorých boli zapožičané, v nepoškodenom a čistom stave, podľa typu tovaru: - riad a príbory: čisté, suché, v pôvodných obaloch, - textil: nie je potrebné prať alebo žehliť, - svietniky: očistené od nadmerného vosku.
V prípade poškodenia, nadmerného znečistenia alebo straty je klient povinný zaplatiť prenajímateľovi všetky náklady súvisiace s ich čistením, opravou alebo kúpou.
VII. Záverečné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky a právne vzťahy vzniknuté na ich základe sa riadia slovenským právnym poriadkom.
Klienti pri realizácii objednávky potvrdzujú súhlas s týmito platnými všeobecnými obchodnými podmienkami. Odoslaním objednávky zákazník potvrdzuje, že si ich prečítal, porozumel ich obsahu a bez výhrad s nimi súhlasí. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok.
Povinnosť písomného oznámenia všeobecných obchodných podmienok je splnená ich umiestnením na webovej stránke prenajímateľa.
V prípade, že medzi prenajímateľom a spotrebiteľom vznikne spor z uzatvorenej zmluvy alebo zo zodpovednosti za vady, má spotrebiteľ právo podať návrh na mimosúdne riešenie sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk).